Effektivitet is the shit

Jag är så effektiv så det är läskigt. Idag börjar jag kl 13, och innan dess skulle jag till ungdomsmottagningen kl 11. Så tänkte jag att när jag ändå ska ut så kan jag gå bort till centrumbostäder och lämna in tvättkortet och 2 av nycklarna. De öppnar 10 så jag ställde klockan på 8.30 så att jag skulle kunna vara där precis när de öppnar så jag hann få det avklarat till 11 också. Men eftersom jag sover så fruktansvärt dåligt i min "säng" (Den är liten, bubblig och tappar luft hela tiden. Det är dessutom svinkallt, trots att jag sover fullt påklädd i myskläder, eftersom jag inte har nåt täcke utan bara en filt) så låg jag kvar i sängen ända till 9.30. Sen orkade jag inte ens stressa utan jag tog min lilla tid på mig och kom väl iväg lite över 10. Sen fick jag komma in direk till Inger och ordnade upp allt inför flytten på onsdag. Klockan var då så lite att jag efter det kunde gå till Munken och skicka tillbaka ett paket från HM och dessutom handla. Sen var jag alltså hos min andrafavorit här i Skara (efter Lovisa såklart ;), nämligen min barnmorska. Och det var också så snabbt avklarat att jag på vägen hem kunde gå inom apoteket och hämta ut p-pillrena.

Nu är klockan 12 och jag väntar på att min paj ska bli klar medan jag lyssnar på musiken ur Shrek 1 och 2. En massa måsten ut världen. Vilken perfekt start på en dag.

image32
Mina shrek-favoriter, Donkey och Puss in Boots :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback