Vila i frid, käre vän

Buuuuäää!!!
Min tv är död :'( Det hände nu ikväll, som den sista droppen som får bägaren att rinna över. Mitt modem har tjabbat hela dagen så internet och telefonen fungerar bara när de känner för det, och som om det inte är nog passade alltså min tv på att lägga sig ner och dö. Den börjar med att visa "no signal" och börjar sena flasha sitt register av all färger som finns, en efter en. Det går inte att stänga av den eller göra något över huvud taget, varken framme på tv'n eller från fjärrkontrollen. Jag trodde först att det var något tillfälligt fel men när jag ringde pappa och beskrev symptomen var jag tvungen att inse den tunga sanningen. Min älskade tv har gått över till andra sidan.
Hoppas du har det bra där, jag kommer aldrig att glömma dig.

image30
Denna bild gör inte min tv rättvisa,
han var vackert silvergrå och platt och tjusig.
Men det var den bilden jag hittade som bäst representerar
 hans alltid glada lynne och vänliga sinne.



Något gott kom dock ur samtalet med min käre far. Eftersom jag inte längre har något rum hos mamma (min syrra tog över det så fort jag vänt ryggen till vid flytten) så blir det till att bo hos pappa nu när jag flyttar hem. Jag har haft en plan på finslipning ett tag nu, nämligen att fråga om jag inte kunde få ta hobbyrummet nere i källaren och göra det till mitt rum. Det är ett stort rum som vi haft planer på att göra till ett hobbyrum med typ pingisbord och sådär, men som bara blivit till ett förråd fullt av skräp. Jag ville dock fundera ut det perfekta sättet att ta upp detta med min far eftersom han är väldigt ovillig till förändringar och speciellt om det är någon form av arbete inblandad i förändringen, och i detta fallet är det ju ett stort rum som måste tömmas och fixas till. Idag löste det sig dock av sig självt när pappa berättade att han inte kunde låna släpet vi hade när jag flyttade hit, utan måste hyra ett när han ska flytta hem alla mina grejjer nästa helg. Alltså kan han inte låta möblerna och allt stå kvar i släpet till jag kommer hem utan måste tömma det direkt, och vart ska allt ställas? Han sa nåt i stil med "ja jag har ju tömt hobbyrummet nu men det hade jag ju tänkt att vi skulle fixa till nu, med pingisbord och så...har ni kvar pingisbordet förresten? (frågar han sin syster som bara råkade vara där på besök just då). Nähä, ja det var ju synd då blir det inget med det.." Då såg min chans och frågade genast om inte jag kunde få ta det rummet då. Pappa svarade att jovisst, det  kunde jag väl få göra. Bara sådär! Så lätt var det! Kan ju inte bli bättre :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback