Det Stora Beslutet

Det stora beslutet var, som dom flesta av er redan vet, att jag inte ska gå kvar på den här utbildningen efter jul. Jag ska ta mitt pick och pack och flytta tillbaka hem. Varför? Utbildningen är helt enkelt inte vad jag trodde att den skulle vara. På papper låter kanon, men efter snart 1 termin här så tror jag inte längre att den är det. Det känns inte som att jag får ut något av den, det är flummigt och oseriöst. Det kan bero på att det är en relativt nystartad utbildning, jag vet inte, men jag gillar det inte. För mig är det  att kasta bort tid (och pengar) att gå kvar här. Jag vill inte lägga 3 år av mitt liv och dra på mig en himla massa studieskulder, för något som jag egentligen inte tror ger mig något.
Som tur är behövde jag inte bråka med mina föräldrar när jag släppte denna bomben utan har deras fulla förståelse och stöttning.

Vad det blir istället vill jag inte gå in på för mycket just nu, jag har en grovplan men mycket kan hända. Det enda som spelar någon roll här och nu är att jag ska flytta hem igen, och jag har nog aldrig längtat efter något mer. Jag kommer bara sakna en enda sak härifrån, och det är min
Lovisa :'(.

Det var det det. Annars har jag tydligen hamnat i något slags hjälplöst tillsånd till följd av total panik. Det är nämligen inte mer än 3 veckor kvar till projektarbetet ska vara klart, och vår grupp har knappt mer än börjat. Nu vet jag i alla fall vilken del jag ska ansvara för så det är teoretiskt sett bara till att börja. Sen gäller det ju att faktiskt göra det också :S. Utöver projektarbetet ska jag & Jenny även skriva ihop och hålla föreläsning i Evolutionsbiologi för en högstadieklass, vår etologiska studie ska snart bara inlämnad och vi ska dessutom läsa en vetenskaplig artikel om Biologiskt mångfald som vi sen ska redovisa. Jag tror ärligt talat jag ska gå och gräva ner mig någonstans.

Imorgon är det Hernquistan. Olyckligt nog har mitt Party-mood inte infunnit sig än och det är sällan ett bra tecken. Men det blir 3 rätters middag så hey, I'll be there.

Ikväll är det bara jag, mina fluffiga gosedjur till hundar, och Saw IV som gäller.



13 dagar till min älskling kommer hit <3
33 dagar till jag flyttar hem igen!


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Okej, nu gråter jag på riktigt.. Kommer sakna dig så kopiöst förbannat jävla mycket! Skara kommer inte vara det samma utan min Nickie!

2007-11-18 @ 12:52:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback