Impulsiv? Jag? Nähä!

Det är konstig, att hur jag än bär mig åt så måste jag alltid och utan undantag stressa som jävla idiot när jag ska ut. Det är någon slags förbannelse som vilar över mig.

Ja ni kan ju då räkna ut att jag som vanligt var försenad när vi skulle ut igår. Men när jag väl kom och mötte Lovisa och vi gick bort till Taina så utvecklade det sig mycket trevligt därifrån. Förfest vi 3 + Ann-Sofie, mycket tjejigt skitsnack alltså, och så vidare till puben (det visade sig att det inte var något på Kaplan så det blev direkt till puben efter Tainas). Där uppehöll sig en tapper liten skara, vi behövde ju inte trängas på dansgolvet om man säger så. Men det folket som var där var dock trevligt så det räckte!

Så det hela gick inte lika vilt till som förra onsdagen (tur var väl det ;D) men det var skönt att bara sitta där i sin lilla bubbla och dricka drinkar och prata med Mathias (ja Emelie, DEN Mathias ;)) och Eric. Vii blev iaf bjudna på efterfestlördag och bara det gjorde det hela värt det. Annars var jag rätt plågad av min förkylning och förbannade hosta.

Sen upplyste Lovisa mig när vi skulle gå hem om att vi ju faktiskt umgåtts en hel kväll men Snygg-Eric! Ni ska veta att det varit ett himla liv om denna Snygg-Eric men jag har aldrig lyckats få ett grepp om vem denna människan alla pratar om är. Så här i efterhand kan jag tycka att jag borda ha fattat att det var han. För visst var han snygg och visst hette han Eric. Men hey, ibland tänker man inte det där steget extra som krävs för att lägga ihop ett plus ett.


Idag har jag, hör och häpna, varit ledig. Fick höra att föreläsningen var inställd idag igen vid 10-tiden. Det börjar visserligen gå lite överstyr det här men visst, skönt med ännu en ledig dag. Jag & Lovisa smidde pizza- och sightseeing-planer och jag var precis på väg ut när det når mig att föreläsningen visst inte var instädd. Detta var 20 minuter innan den skulle börja! Så vi bestämde oss för att strejka, och gick helt sonika och åt pizza istället :P Sen var vi och hämtade ut Lovisas fiiina klänning som hon ska ha på nästa sittning som är Hernquistan den 17:e november. Vi gick också runt i Skaras utbud av affärer och jag råkade visst köpa en klänning för 700 spänn.. Oerhört korkat med tanke på att jag enligt mina beräkningar knappt skulle klara denna månaden ekonomiskt sett innan det inköpet. Men jag var ju tvungen att ha en klänning till fin-festen Hernquistan och den var så ursnygg och satt som en dröm på mig. Och med dom föresättningarna finns det inget som kan stå ivägen mellan en flicka och hennes klänning.


Jag har ju förresten glömt säga att jag har hemtelefon nu! 0511-221238 är numret om ni känner för att ringa. Hmpf, jag hade inte haft telefonen i en dag ens, innan den första telefonförsäljaren ringde. Försökte pracka på mig en ny mobil med abonnenmang fast att jag sa flera gånger att jag dels har bindningstid kvar på den jag har samt att jag faktiskt trivs väldigt bra med den. Hökar är vad dom är. Ta inte illa upp älskling, du vet att jag älskar dig fast att du är "en av dom" ;)


2 dagar tills Emelie kommer <3
7 dagar tills jag är hemma i Mörrum <3

Kommentarer
Postat av: Ida

Nu måste du bara lägga ut en bild på den där klänningen!!! Ska ringa dig imon, till din första egna hemtelefon!! Hmm måste hitta på nåt kul att säga :) Hörs snart gumman! Saknar dig, men nu är det inte länge tills vi ses!! Pussa

2007-10-25 @ 21:41:16
Postat av: Lovisa

Jag är kär i din klänning! Du var vacker som en dröm i den! :) Väl investerade pengar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback