Studentlivet är hårt

Inte nog med att jag måste laga min egen mat, städa, diska, tvätta, plugga och en massa annat skit. Jag tvingas även leva på svältgränsen. Till att börja med kan 7364 kr i månaden, vilket är så mycket jag "får" från csn, låta som mycket pengar. Men om man då tar med i beräkningen att 5000 försvinner direkt bara på standard-räkningarna så blev det helt plötsligt en annan sak. På det som blir över ska jag äta (och tro mig, mat är äckligt dyrt) och även se till att mina djur inte svälter. Sen vore det ju skoj att kunna ha lite över till sociala aktiviteter också. Nej, det är inte kul det här. Men hey, vem sa att man som student skulle leva i överflöd?

Livet som student är hårt på andra sätt också. Det är ju lite som en lag att man ska fylla sin kropp med diverse drycker och glömma livets alla bekymmer minst en gång i veckan. Detta kan låta överdrivet, för att inte tala om dyrt. Men tro mig när jag säger: det behövs!

I synnerhet de kommande dagarna blir hårda / (slice, som A hade sagt) löjligt skojjiga:

Onsdag 24/10 : Utgång studentpuben
Lördag 27/10: Förfest hos Taina, utgång Ohlin's
Tisdag 30/10: Halloweenfest
Onsdag 31/10: Fulfesten
Lördag 3/11: Idas mystiska partyplaner

(Emelie: observera att det är 3 fester under dom 6 dagarna du är här, lika bra att du börjar förbereda dig psyksikt redan nu ;D hihi)  
   
  

Nickie + Alexander
image17
3 månader 22/10

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag har förberett mig för det sen sist vi träffades! Fan va kul vi ska ha!!!! Älskar dig vännen!

2007-10-23 @ 11:08:51
Postat av: Anonym

Klart det ska vara så. Det är en naturlig selektion, det är bara de studenter som klarar att både festa och plugga som klarar sig :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback