Fredag

Fredag i Skara. Lugnt och stillsamt, nästan lite störigt stillsamt. Kaplan är liksom studentområdet i Skara och inte ens här är det högljutt och stökigt. Tänk då hur lugnt det måste vara i övriga Skara!

Igår var det sjukt fint väder här. Jag var ute och gick en riktigt lång runda med hundarna i bara en tunn tröja (jo, jag hade faktiskt byxor och så på mig också, men det jag menar är att man inte behövde tjocktröja, jacka och hela kittet). Det var mysigt! Idag däremot har det regnat hela dagen :(. Var hemma i hyfsad tid och har faktiskt inte bara suttit bort denna dagen som det annars lätt blir när jag kommer hem tidigt. Eller har jag det? Hmm. Nä, jag har både varit ute och gått, handlat, lagat mat, diskat (shit vad vuxet det låter.. blä!) och blarrat en massa i telefon. Ja och kollat på Heroes också såklart. Fan, det kommer inte dröja länge innan jag är färdig med första säsongen. Och andra har inte ens börjat sändas i USA än :S Den 24:e september börjar det där. Och så tar det ju lite tid innan varje avsnit kommer ut så man kan ladd.. Hrm, jag menar.. eh.. ja man får ju inte ladda ner musik och filmer och sånt så det menade jag ju absolut inte.

Fick ett meddelande i postboxen idag om att några gubbar från Centrumbostäder ska komma hit nån gång under vecka 38-39 och besiktiga min lägenhet för att utreda renoveringsbehovet. Och renoveras behöver den! Jag vet att den ska tapetseras om, det har de lovat, men jag hoppas att de ska byta golvet i hallen och köket också.. Äckliga plastmattor! Eew.
Men. Detta innebär ju en stor börda. Jag måste ju se till att hålla lägenheten städad under dessa veckorna :O ! Och det är lättare sagt än gjort, det kan ni lita på. För det första måste den först bli städad för att sen kunna hållas städad. Jag kanske ska ta och börja där?


Dagens höjdpunkt
var ju när jag gick en idé som en blixt från klar himmel när jag satt och bläddrade i min kalender. Jag satt och letade efter ett bra tillfälle att åka hem. Ja jag har ju bokat och så i november men det är ju en evighet till! Allt jag ser, hör och gör får mig på något sätt att längta hem. Sista droppen var ju när jag efter att först ha fått världens finaste sms av älsklingen läste detta från mig lillasyster:

För fan Nickie flytta tbx! Saknar dej jättemkt! De e så fucking tomt här hemma utan dej! Nu när tex man har köpt choklad, de va alltid du som åt upp den. Jag kommer ju bli tjock så mkt mera choklad jag får äta.

Jag måste ju helt enkelt hem! Jag kan ju inte låta min syster bli tjock, jag måste ju hem och hjälpa henne äta upp chokladen! Och då såg jag det. Nästa vecka; på onsdagen går jag till 11.30. På torsdagen har jag egen studietid. På fredag har jag en föreläsning om studieteknik men det hör ju liksom inte till min utbildning så behöver jag verkligen gå på den? Alltså tar jag en sista minuten-biljett hem direkt efter skolan på onsdag, och åker sen tillbaka hit på söndag kväll!

Gah, jag längtar så mycket! Träffa familjen... Älsklingen <3 ... Min Ida! Kanske t.om. Emelie om jag har tur, har inte pratat med henne än. Var håller du hus Emelie, jag saknar dig på msn!

Ah gissa vi ska äga Lorden på fredagen Ida! :D :D

image11
Så här ser jag och mina girls förhoppningsvis ut nästa fredag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback