Resan med stort R

Resan dit gick sjukt smidigt ,även om Anders körde som en biltjuv på vägen till flygplatsen och man hade hjärtat i halsgropen hela vägen :P. Vi landade vid lunch och trots att det "bara" var soldis så var det smällvarmt och jag hade givetvis alldeles för mycket kläder på mig för det vädret :S När alla andra fick åka buss till sina respektive hotell fick vi åka vad som blev kallat cp-bussen, en liten minibuss alltså (eller mer åt  skåpbilshållet egentligen). Men fram kom vi iaf och hotellet, som egentligen kunde sett ut hur som helst eftersom vi inte sett en enda bild på själva byggnaderna, visade sig vara mer som en liten by med många fristående små hus.

Vårt lilla hus: 
   Utsikt från vår uteplats:

Rummen var jättefina men köket var helt kasst. Fanns inget att diska med och stekpannan var stor som en handflata. Men men, det löste sig det med :)

Från hotellet var det en kort promenad ner till stranden och därifrån var det den mysiga strandpromenaden som gällde för att att komma till hamnen och stråket med de flesta av resturangerna.
 
Nivån på vattnet vid stranden varierade ganska kraftig, här är det som lägst. Den härliga sanden kom alltså inte med på bilden ;) I bakgrunden grannön Fuerteventura.
 

Älsklingen brände sig på lördagen och fick hålla sig i skuggan på söndagen. Men han var lika glad för det, som synes ;D


Vi försökte komma upp vid 9 på morgonarna och det lyckades vi ända ganska bra med. Sen bestod de flesta av dagarna av stranden, poolen, massa spel (kan ju nämna att slutsiffran blev 20-10 i vinster till mig!) och massa... tja vi kan väl kalla det myspys ;) Vi hade blå himmel och stekande spl precis varenda dag, även om ett par började med moln som sen drog bort fram mot lunch. Det blåste oftast lite men det var ju bara skönt!
På kvällarna drack vi vitt vin, cider och öl. Faktum är att jag druckit 2-3 öl varje dag, det ni! Det va ju mitt nyårslöfte att lära mig dricka öl och det har jag gjort :) Jag gillar t.om. vissa märken :O Tilläggas ska dock att vi faktiskt drack på ett väldigt vuxet sätt, inget utflippat alltså ;)

Såhär gick det till när en av vinflaskorna inte ville bli öppnade:

På onsdagen gjorde vi en liten utflykt till grannön Fuerteventura. Där blev det sol, bad (enda doppet i havet minsan) och promenerande längs shoppingståket och längsstranden. Och så åt vi glass :) Det var en dyr och skumpig resa men det var såå värt för det var verkligen hur mysigt som helst.

Hamnen Peurto de Playa Blanca:  

Båten vi åkte med
:

Ja vad ska man säga. Vi har verkligen chillat på den här resan men det är ju precis det man ska göra! Ta det lugnt, njuta av värmen och omgivningen och bara umgås med varandra. Och det finns ingen jag hellre umgås med än Alexander. Du är allt för mig älskling.

Mer bilder kommer efterhand, jag lovar! En och annan miniberättelse om vissa speciella händelser kan också dyka upp :)

Kommentarer
Postat av: Stekarn

Världs

2008-04-13 @ 14:14:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback