Lägenhetsinnehavare!

Ja det är vi nu, jag & Alexander!

Så fort jag kom hem från jobbet igår var det dags för road trip nr 2, denna gången jag och älsklingen om målet var Malmö. Vi hade både gps'en och en utskriven karta med anvinsingar från google maps så vi var helt lugna när det gällde att hitta dit. Stannade i Lund och åt på Mcdonalds och sen fortsatte vi mot Malmö. När vi började närma oss hände något mystiskt med gps'en, den sa till oss att svänga av från E22, och enligt kartan skulle det bara vara rakt in i Malmö och sen vänster liksom. Men vi litade på manicken även om vi var lite misstänsamma. När vi helt plötsligt befann oss i en rondell passade sattyget på att hålla käften så jag bara tog en avfart på chans. När den sen började prata sa den helt fel saker och kartan var inte rätt, så vi fick ju följa skyltarna tillbaka mot Malmö (vi hade kört en runda söder om staden) och vid ett tillfälle sa den till oss att ta av vänster - på en motorväg! Det finns liksom bara rakt fram eller höger att välja på en sån väg. Sen snurrade vi runt som fan inne i Malmö (jag som hatar att köra i stora städer), ringde pappa om anvisningar, stanande och frågade på en mack, inget någon sa stämde någonstans, ändå bara befann vi oss helt plötsligt på rätt gata. Äntligen lite tur!

Föräldrarna till ägaren av lägenheten (det är en bostadsrätt) mötte oss utanför. Det är mamman vi (jag) har haft kontakt med då sonen har utlandstjänst. Dom var trevliga, ganska typiska skåningar (om det nu finns något sådant som en typisk skåning). Kom in i lägenheten, som låg på tredje våningen, och det första jag tänkte var att wow vad stor den är. Det är en 2,5:a60 kvm så visst är den lite större än nödvändigt med sen var det också en sån öppen planlösning och ljusa trägolv så den upplevdes t.om. som större än den är. Den var himla fräsch, snygga väggar (till skillnad från i Skara, flåtfläckar stora som hus) och mycket inredning från Ikea. Me like! Köket var fräckt med svarta skåpsluckor och kakel/mosaik i olika nyanser av svart/grått/silver på hela väggen bakom skåpen och det. Det enda var att det var en gasspis :O Shit, jag har aldrig ens sett en gasspis live, förutom som små plattorna i husvagnen.. Vardagsrummet var verkligen stort men det stod två sjukt fula men ack så sköna soffor där. I sovrummet var det också gått om plats och där stod både en stor säng och ett skrivbord och lite så. Toaletten var liten men jääättefin, gick varma färger brunt/beige och så, mysig var den. I det som jag tror är "halvan" (det är ju en 2,5:a) stod matsalsmöbler och det fanns även ett litet bord och 2 stolar i köket.
A nu ska jag sluta babbla om hur det såg ut, ni får ju se kort tids nog ändå! Det viktigaste i det hela är i alla fall att de gillade oss och ville gärna hyra ut lägenheten till oss :D Vi sa givetvis ja på fläcken och från den 18:e är den vår! Cecila sa när vi skulle gå att vi skulle krama om hundarna ordentligt när vi kom hem för det var tack vare dom som hon hade valt ut oss att kontakta från första början (jag satte ju in annons på blocket och berättade om vår situation med hundarna och hur svårt det var att få lägenhet med dom) och det är ju lite ödets ironi med tanke på att det var pga dom vi inte fick den första lägenheten ;P

Summan av allt är i alla fall att vi har en lägenhet och jag är så sjuuukt glad!!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Grattis till lägenheten! Det var nog meningen att ni skulle ha denna lägenheten ist, hehe. Ha det gott!!!

Postat av: Lizette

Grattis! Trevligt att ni har fått en fin lägenhet. Hoppas man får komma ner snart och se den. :)

2008-08-07 @ 15:43:44
URL: http://zettan.blogg.se/
Postat av: Emelie

Va bra att de löste sig sen vännen! Hoppas de finns plats för mig nån natt sen;) puss puss

2008-08-07 @ 20:49:53
URL: http://tastetea.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Vad roligt att ni fick tag på en ÄNNU bättre lägenhet nu tack vare hundarna :D Grattis!!

2008-08-09 @ 00:44:17
Postat av: Lovisa

NICKIEEEE!!! UPPDATERA!! :D

2008-09-07 @ 23:51:26
Postat av: elvira

snygg blogg du har!:) besök gärna min.

ha en bra dag<3

2009-02-08 @ 12:54:11
URL: http://elvirasvea.blogg.se/
Postat av: Faniry

Hej ! :)



jätte fin blogg !

anmäl dej till veckansblogg !

vinnaren avslöas på fredag nästa veckan , anmäl dej nu ! :)



hade bra !

kram / Faniry ;) <3

2010-11-13 @ 14:19:49
URL: http://faniry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback