Road trip

I helgen har jag & Emelie varit på en liten road trip. Vi tog bilen och en svart vit hund och brummade ner till Sjöbo i söndags. Där skulle den stora debuten ske, Jappens första tävling. Jag ska vara ärlig och säga att jag tycker faktiskt att jag har tränat honom väl, men hade ändå inga förväntningar eftersom mycket kan hända första gången han startar på tävling. Det är ju en lite annorlunda situation mot träning om man säger så. Döm om min förvåning när den lilla räkan VINNER hoppklassen. Ja eller vi vinner hoppklassen, jag var ju med på ett hörn också. Så det kan gå så det kan gå, det bådar ju gott inför framtiden.

Idag är det tisdag vilket innebär att jag bara har 3 dagar kvar på jobbet!! Gah ska bli så sköööönt med lite semester innan skolan drar igång.

Förresten så börjar det ljusna med lägenhet också. Vi har fortfarande en etta som vi inte har fått svar på än men vi vet att vi är en av 2-6 st som har blivit erbjudna den. Men den bästa öppningen är ändå en andrahands-tvåa, det var en tjej som svarade på annonsen jag satt ut om att vi söker lägenhet. Så imorgon åker vi antagligen ner för att träffa dem och kolla i lägenheten och så. Sen har vi faktsikt eventuellt en "reserv-lägenhet" också, andrahand såklart. Det var pappa som pratade med en kompis som bott i Malmö, och han i sin tur pratade med tjejen som tog över hans lägenhet efter honom. Hon hade tydligen flyttat ihop med din pojkvän men ändå behållt lägenheten, och det visade sig att den står tom och att hon nog kan tänka sig att låta någon med hund bo där. Jag ska ringa henne senare idag och höra efter lite mer. Att det bara är en reserv-lägenhet beror på att den ligger i södra Malmö, nästan 6 km från centralen och högskolan.. Helst vill man ju bo närmare än så, att pendla är jobbigt nog utan långa avstånd.

Men i vilket fall som helst så börjar man ana ljuset i tunneln och jag är väldigt hoppfull, det kommer lösa sig det här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback