Jordgubbar & presenter

Mohaha, vad många jordgubbar jag har sneakat till mig nu! När jag och mamma går Elleholmsrundan går vi förbi två stora jordgubbsodlingar, en på mitten av rundan och en på slutet. Jag är givetvis där med mina giriga händer och plockar åt mig så mycket jag kan bära. Mamma sa idag, när jag oberört fortsatte plocka när en bil körde förbi: du vet väl att man inte får plocka jordgubbar så här? Jag: Ja......? (och? det är jordgubbar för tusan, hur skulle man kunna låta bli dom!?)

Idag har älsklingen varit här på en snabbvisit. Han hade en "present" till mig: ett överfallslarm. Han har tjatat om att jag borde ha ett sådant hur länge som helst men när jag inte gjorde något åt saken fixade han det själv. Riktigt fint var det dessutom, shiny red. Tack baby för att du är rädd om mig :)
Jag har en present till honom också, som han ska få (se, han kan inte direkt få den) imorgon.

Nu ska jag bänka mig framför tv'n och se Sverigematchen. Ja, ni läste rätt. Jag ska se en fotbollmatch. Frivilligt. Anledning? 99% av allt min pojkvän säger har med fotbolls-EM att göra. Så om jag vill kunna föra något slags givande samtal med honom så kräver det att jag har någorlunda koll på fotbollen. Annars är det som att lyssna på bakgrundsmusik när han pratar.

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Jordgubbar är satans påfund! När jag var liten så bodde vi på landet en sommar och grannen hade sin jordgubbsodlig på vägen ner till sjön. Jag brukade alltid stanna och knyta skorna flera gånger på vägen (trots att jag var barfota).. Mamma brukade betala för några extra liter när hon fick dåligt samvete och faktiskt köpte ist för att snylta :D

2008-06-11 @ 00:46:06
Postat av: Lizette

Håller med dig om det där med fotbollen. Det enda som rör sig i huvudet på dom nu är fotboll. Inte så roligt. Lycka til i helgen! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback