Sommarlov

Ja det är väl det man får kalla det, sommarlov. Eftersom jag kommer jobba hela sommaren så är det ju nu jag har min sommarledighet. Lite pissigt och vara ledig nu när alla andra jobbar och sen jobba när alla andra är lediga. Men hey, förra sommaren var jag ju tex helt ledig (och då var det givetvis det sämsta sommaren genom tiderna) så det är väl bara rättvist. Eller.....?

I fredags lagade jag och älsklingen då fantastiskt god mat. Oxfilé minsann! Och så har jag äntligen fått se filmen jag tjatat om sen jag såg att den skulle komma på bio: What happens in Vegas. Ja fast vi såg den klart inte på bio utan laddade ner den :P Helt ok, förutsägbar såklart, men ett helt okej tidsfördriv.
I söndags tog vi hundarna och körde ut till Elleholm. Det var så vaaarmt, och inte bara i luften utan i vattnet också! Det var till och med så pass att Alexander föreslog att vi skulle bada och det händer typ bara om det är 25 grader i vattnet. Nu hann vi  tyvärr inte det för pappa skulle ha bilen men vi får åka ut snart igen! Hoppas bara det fina vädret håller i sig...

Har sett klart alla Sex and the City avsnitt nu. 6 säsonger. 94 avsnitt. Alltså har jag bekantat mig med Carrie, Samantha, Charlotte och Miranda i inte mindre än 47 timmar denna vår. Och jag ångrar inte en minut! Fan vad jag älskar den serien. Och snart är det premiär för filmen!! Den har fått 4 plus så förväntningarna är allt annat än låga. Fick förresten det glädjande beskedet att det kommer en uppföljare också! Lycka!

Nej, ska gå hem till mamma och äta hallonpaj nu. Japp håller på att göra ett tunnelsystem i gräsmattan så han måste få röra på sig lite.

Ikväll ska jag hämta upp min darling efter jobbet och så ska vi ha det riktigt mysigt innan han åker till Uppsala imorgon. Hade saknat honom i vilket fall som helst men nu är det ännu värre för eftersom pappa är på Sweden Rock så har jag inte bara bilen utan hela huset alldeles för mig själv ända fram till söndag. Lonely, I am so lonely.  Haha nej men så ensamt lär det inte bli, kan ju köra precis vart jag vill :), men det hade ju varit så mycket mysigare om älsklingen hade varit här med mig då...

Hahaha jag tror jag dör! Japp kom precis utspringandes, skuttandes hur fjolligt och stolt som helst: med mina solglasögon i munnen! Ojoj nu är han riktigt uttråkad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback