Allehandanytt

(rubriken är ett internt skämt ;)

The hard work continues. Jag förstår ärligt talat  inte hur jag ska klara ytterligare 7 veckor på förrådet. Det händer ju ingenting, jag är så uttråkad. Och när det väl händer nåt och folk kommer och vill ha något kan jag inte hjälpa dom utan att antingen bläddra i pärmen/slå på datorn vilket tar en halv dag, eller också be om hjälp från dom ordinarie. Den dag jag kan vara till hjälp för någon på en gång kommer jag studsa av glädje.
Sen det här med att gå upp mitt i natten. Jag är så trött på jobbet att jag skulle kunna somna på vilket given tidpunkt på dagen som helst. Usch. Försöker motivera mig själv med pengarna som kommer ut av allt lidande men det går föga bra, eftersom jag inte får pengarna i handen nu, på en gång.

Något som däremot var huuuur trevligt som helst var 3 dagars ledighet! Midsommar spenderades hos Kalle och det var sjukt kul, oväntat kul faktiskt. God mat (som killarna stod för tillagningen av, tro det eller ej), trevligt folk och roliga lekar. Men på varje blå himmel uppenbarar sig förr eller senare ett regnmoln, och givetvis slutade kvällen i bråk och tårar :( Förstår verkligen inte varför jag + Alexander + alkohol är en kombination som är dödsdömd. Jag älskar den pojken över allt annat och ändå lyckas jag inte hålla mig sams med honom så fort alkohol kommer in i bilden. Gosh!

Resten av helgen var det mys i mängder, dock jobbade darlingen både lördag och söndag men dagtiden är ändå överskattat :P Det är kvällen, natten och morgonen som räknas.

I söndags var jag på middag på Karön utanför Ronneby. Farmor och farfar bjöd oss alla eftersom de firade 40-årig bröllopsdag. 40 år! Respekt.

Ååååh vet ni var jag har varit ikväll!? I bromölla, på bio och sett *trumvirvel* Sex and the city-filmen!! Med världens sötaste Ida :) Som jag har väntat på den. Och även om mina förväntningar var löjligt höga var den verkligen inte en besvikelse, lite väl pluttinuttig med ett happy ending men annars precis lika vass som serien.

Nej fy fan vad trött jag är. Imorse var det svårare än nånsin att gå upp när klockan ringde då en en viss person låg kvar i sängen sovandes och såg så söt så söt ut. Och hela dagen har gått i trötthetens tecken så jag hoppas att jag somnar så fort jag lägger huvudet på kudden och inte får betala priset för godiset och läsken jag trycke i mig på bion...

Kommentarer
Postat av: Lizette

Förstår dig, riktigt jobbigt att stiga upp på morgonen. Om man inte har något att göra på jobbet heller blir man bara tröttare. Jag har i alla fall lite mer att göra än dig så jag piggnar till på morgonen. Men vet precis hur du har det. Hade det så förra sommaren.



Tack för i fredags, riktigt trevligt var det. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback