Back on track

Näe vad är det som händer? När jag inte bloggar på en vecka (förutsatt att jag under den veckan inte är på sydligare breddgrader) då är det något som är fel. Faktum är att jag har suttit sjukt lite vid datorn överhuvudtaget denna veckan, kan det vara vädret som är boven i dramat månne? Aja, nu är jag förhoppningsvis tillbaka i dom gamla gängorna igen.

Snabbversionen av veckan som gått:

I måndags var jag på stan med min allra sötaste Ida. Köpte mig en vårjacka, något jag gått och velat göra länge men inte hittat den rätta liksom. Ja och lite annat smått och gått blev det också såklart.

I onsdags var det tänkt att jag och Alexander skulle spela badminton :) Dum som jag är så dubbelkollade jag inte själv när min kära pojkvän sa att han hade varit inne på hemsidan och kollat läget med tider osv. När vi just var framme vid Mörrumsskolan, där jag vet att den fria träningen alltid har hållit till, påstod han att vi inte alls ska hit utan till Norrevång. Argumenterade en stund men jag fick ju ge mig eftersom det faktiskt var han som hade varit inne på hemsidan och inte jag. Så var det bara till att traska vidare till Norrevång. Där möttes vi av låsta dörrar och inte ett spår av aktivitet.. Trötta, men inte på grund av badmintonspel utan oändligt med gående, kom vi hem och gick in på hemsidan. Och vad står där om inte klart och tyligt att onsdagsträningen är på Mörrumsskolan. Gaaaah! Men men, jag älskar dig fast att du är klantig älskling ;)

I fredags var det grillning ute i Sternö. Jag och Emelie stod för den kvinnliga andelen och sen var det en hel hög med pojkar (kan tyckas att dom vid 20 års ålder borde kallas män men den som sett dem leka gris förstår varför benämningen stannar vid pojkar). Vitt vin och ett och annat glas rött var det enda som intogs från min sida och det är ett misstag jag (förhoppningsvis) aldrig gör om. Det första delen av kvällen var mycket trevlig men från att vi kom upp till grillplatsen (kl 21?) jag inte ett minne, och då menar jag totalt blankt, förrän.. ja, vill helst inte gå in på detaljer men det var inte trevligt. Ensam, frusen och ett demolerat vänsterben är allt jag kan säga. Kvällen slutade på ett minst sagt tråkigt vis. Men, lesson learned för alla inblandade parter i alla fall så något positivt kom ju ur det hela i alla fall..

Gårdagen började med att jag mådde skit verkligen. Och när min väska inte fanns att hitta någonstans ja då blev det förvirrat och jag orkar inte ens gå in på allt. Men eftermiddagen och kvällen var mysig, först en runda på marknaden men mams och så grillning hos faster och familj. Där var även älsklingen med och vi gick en runda på marknaden vi också. Fast först fick jag åka karusell med kusinen som jag lovat :).

Och så var vi äntligen framme i nutiden.
Dagen har varit så mysig så mysig, jag och Alle gjorde en liten utfykt till ån med matsäck och hela kittet :) Romantiskt right!? Tihi.

Usch. På tisdag är det dags. Den stora dagen D. Jag är så nervös, så obeskrivligt nervös. Och de senaste gångerna jag kört, lektionen i fredags och idag med Anders, har det inte alls känts bra.. Både Simon och Anders påstår att jag kör bra som vanligt men jag tycker jag kör sämre.. Antagligen bara hjärnspöken men ändå. Fy, jag vill så gärna ha det här körkortet :S Gah måste sluta tänka på det här nu. Fast har ju körlektion imorgon kl 10 så lite svårt att undvika att tänka på det då :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback