Ezgil

Ah nu är jag trött på att vara sjuk. Det måste vara minst 3 veckor nu som jag har varit sådär halvsjuk, typ hosta, täppt  i näsan och feber då och då. Blä! Igår när jag kom hem från skolan tog jag en ipren och sov i över en o en halv timme (tilläggas ska kanske att klockan inte var mer än 12 när jag kom hem). Och när jag sover mitt på dagen så är det något som är allvarligt fel! Så idag har jag varit hemma, vi hade ändå bara biblioteksinformation och ett tråkigt forskningsseminarium. Jag tänkte sova ut riktigt länge och sen ta det lugnt precis hela dagen. Men jag sov så fruktansvärt dåligt i natt  så det blev inte mycket sömn hur mycket jag än försökte. Och idag har jag förutom att  varit ute och gått i nästan 2 timmar, även städat lägenhet. Så nu får jag väl skylla mig själv och jag inte blir frisk :/
Ja jag vet, jag är sjukt duktig på att ta det lugnt.

Den senaste veckan har det annars hänt grymt mycket för att vara så kort tid. Vi har fått mer att göra i skolan (fast det är på ett konstigt sätt skönt, har känts lite som att jag går en flumutbildning hittills) och jag och Lovisa har gett oss in fullhjärtat i Skara brukshundklubb. Vi ska inte bara utbilda oss till instruktörer och MH-figuranter, vi ska dessutom starta upp Skara Hundungdom. Vi har också bestämt oss för att läsa en 7,5 poängskurs till våren, utöver våra andra heltidsstudier, nämligen Hunden - avel, hälsa och utfodring. Fullspäckat schema nu för tiden alltså.
Ja jag vet, jag är sjukt duktig på att ta det lugnt.

Men det största av allt är att vi (jag & L) också ska köpa en bil tillsammans. Nej, det är inget skämt! Vi har flera intressanta på listan men "vår" bil heter Ezgil (han har reg.nr EZG, därav namnet, som uttalas eskil fast med en typ turkisk brytning) och är en röd Ford Sierra CLX. Vi har mailat hans ägare men inte fått svar än, om det inte kommer till imorgon eftermiddag ska vi ringa.
Jag vet vad ni tänker och nej, jag har inte glömt att jag faktiskt inte har något körkort. Men jag ska ta så snabbt jag bara kan och även om Lovisa får köra under vintern så har vi ändå bilen tillsammans.


Kommentarer
Postat av: Ida

Gud, jag blir ju inte alls avundsjuk när det händer så mycket kul uppe hos dig!!! Gah får nog ta och kolla upp nån helg när man kan våldgästa dig ;-) Saknar dig vännen!

Postat av: Nickie

Jaaa! Åh du måste komma hit o våldgästa mig snart! Wiiii :D

2007-10-03 @ 21:37:00
URL: http://nix.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback